luni, 5 martie 2012

Veşnicia-n 5 secunde

Oare ce poate să-ţi înceţoşeze ziua cel mai mult? Sau... prima întrebare: ţi-a înceţoşat cineva ziua vreodată?
Eu am păţit-o... un simplu om [vorba vine, simplu.... ca era cel mai complex din câţi am văzut pe ziua de azi...] m-a făcut să înţeleg o lume întreagă...
După ce am stat la roşu la un semafor în drum spre bus, am trecut pe lângă o mulţime de oameni din care unu ieşea în evidenţă fără să vrea, probabil. M-am pierdut, pur şi simplu, în ochii lui... în privirea lui, mai exact... zic asta pentru că nici nu i-am reţinut culoarea ochilor, dar nu e importantă... detalii, detalii insignifiante...
Te întreb: ai mai simţit vreodată, dacă ai fost destul de atent încât să-ţi pese, atunci când priveşti ochii unui om... să vezi nimicul? Să îl simţi gol pe dinăuntru? Să cazi pe gânduri întrebându-te: ce scopuri avem fiecare aici, pe pământ? Pentru ce, mama naibii, trăim, mai exact!? Cum poţi trăi, aparent, fără niciun scop?

Până să-l întâlnesc, zâmbeam....

Şi mă tot întreb, care să fie cauzele? Nu mai avea casă pentru că n-a avut-o niciodată, pentru că  a fost dat afară din ea sau pentru că a părăsit-o de bună voie?
Oare, dacă n-ar fi avut niciodată casă, cum de a ajuns la o vârstă înaintată? Dacă n-am văzut niciun scop în drumul său, ce l-a ţinut legat de partea asta din existenţa lui? Sau, poate doar eu n-am vazut niciun scop. E posibil să fie, acolo, undeva, îngropat în amintiri...
Dar dacă a fost dat afară, care să fie cauza? Nu şi-a mai permis să plătească întreţinerea? Muncea înainte? Dacă  muncea, colegii lui n-au observat nimic? Nu i-au simţit lipsa? Nu l-au întâlnit niciodată pe stradă, după? să fi fost chiar atât de indiferenţi şi de „doar colegi”?
Care să fie motivele pentru care şi-ar fi părăsit locuinţa şi ar alege nesiguranţa? Să fi fost o boală incurabilă? Să fi vrut să nu mai fie legat de cineva? Sau decesul soţiei sau al vreunui copil? Alte lucruri pentru care aş fi putut să mă gândesc  la a-mi lăsa trecutul în trecut nu îmi vin acum. Oamenii sunt diferiţi, deci nici nu gândesc la fel. Poate un aparent simplu motiv, din punctul meu de vedere, l-a făcut pe el să îşi schimbe viaţa radical. Poate....

...şi totuşi, de la orice lucru şi orece persoană poţi învăţa! Trebuie doar să fii atent pentru 5 secunde, nimic mai mult!

Niciun comentariu: